- Ik adviseerde een top 5 advocatenkantoor op de Amsterdamse Zuidas over de tone of voice van de content op hun nieuwe website. Voor datzelfde kantoor analyseerde ik ook hun e-mailnieuwsbrieven.
- Voor een groot, innovatief advocatenkantoor bedacht ik een contentplan rond een seminar. Daarmee ging het onderwerp van het seminar inhoudelijk meer leven. Zowel vooraf, tijdens als na het event zelf. Cliënten kregen na afloop een prachtig e-book, dat ook in geprinte vorm verspreid wordt.
- Met een bevlogen strafrechtkantoor formuleren we gezamenlijk met de advocaten hun positionering. En de strategie die daarbij past. Doel is dat de advocaten zelf hun rol hierin pakken, begeleid door ons.
- Tijdens een kennissessie die Jurist in communicatie organiseerde met Dartgroup, gaven we tien grote kantoren onze inzichten mee over Strategische communicatie voor Advocatenkantoren. Daarover publiceerden we deze Whitepaper.
- We herschreven de Algemene Voorwaarden voor de website Sportdelen en maakten er een samenvattende inleiding bij, als service voor de niet juridisch onderlegde bezoekers van deze crowdfunding-site.
- Ik begeleid een aantal ambitieuze advocaten van een internationaal kantoor bij hun nieuwe weblog. Een workshop bloggen voor juristen, een redactieworkshop en begeleiding bij het schrijven (eindredactie, brainstorm over onderwerpen).
- Voor een rechtsbijstandverzekeraar bedacht ik (samen met de communicatiemanager van de verzekeraar) het concept en de inhoud van een tijdschriftspecial over een voor hen actueel thema.
- In het Advocatenblad publiceer ik regelmatig achtergrondartikelen en interviews. Zie ook: producten.
- Voor een ambitieus Amsterdams advocatenkantoor schreef ik teksten voor hun nieuwe website en doe ik de eindredactie van hun nieuwsbrieven.