LEX Magazine publiceert juridische content
Mooi, je hebt als advocaat een aantal stappen gemaakt in content marketing de laatste tijd. Je produceert regelmatig goede content over de niche die je hebt gekozen, maakt een nieuwsbrief, gebruikt sociale media en houdt je website goed bij. En nu nog (nieuwe) cliënten bereiken met die waardevolle content. Dat kan met LEX Magazine, dat het bestaande uitgeefmodel omver gooit en experts de kans geeft om zelf juridische content uit te geven in een iPad-magazine.
Juridische content
De vraag leeft bij veel advocatenkantoren: hoe krijgen we onze content bij de juiste lezers, met name onze zakelijke cliënten? Voor de eigen cliënten hebben ze een database en als die up to date is, lukt het nog wel met een goede nieuwsbrief. Maar hoe bereik je al die andere cliënten die nog niet in je bestand zitten? Ondernemer en (juridisch) marketeer Mark Rosbergen heeft daarvoor samen met een aantal partners, waaronder Jurist in communicatie, LEX Magazines ontwikkeld. Een iPad-magazine met juridische content van advocaten voor hun zakelijke cliënten, waar per thema ook een website bij komt.
Extra platform
Ik ben niet objectief, want ik werk met Mark Rosbergen mee aan de ontwikkeling van LEX Magazines, maar volgens mij is dit voor alle partijen nuttig. De advocaten krijgen een extra platform via een site en een goede iPad-app en geïnteresseerden in een juridisch thema krijgen nieuws en blogs over dit thema op een prettige manier voorgeschoteld.
Mededinging: eerste magazine
Het eerste magazine, met als thema Mededinging wordt ondersteund door een blog over mededinging en staatssteun. Een aantal gespecialiseerde kantoren levert de content, er loopt real time nieuws binnen via RSS, je kunt er vragen stellen en natuurlijk ook direct contact opnemen met de betreffende specialisten. Nieuwe thema’s die ontwikkeld worden zijn leegstand, aanbesteden en ontslag. En veel meer, wat ons betreft. Suggesties zijn van harte welkom, advocatenkantoren die deze boot niet willen missen ook!