Kwaliteit verkoopt zichzelf niet zomaar
Als je een echte expert bent in je vak en je zaken inhoudelijk goed voert, is het niet nodig jezelf te verkopen. Kwaliteit verkoopt zichzelf. Deze redenering hebben heel wat advocatenkantoren lang volgehouden. Maar dat kan echt niet meer. Want ook in de advocatuur lopen de omzetten terug, dus zullen advocatenkantoren zichzelf veel beter moeten verkopen.
Expert met veel inzet
Natuurlijk hebben de meeste advocatenkantoren wel een website en een e-mailnieuwsbrief. Ook houden ze regelmatig seminars. Maar dat is nog geen communicatiebeleid. In alles stralen de kantoren uit dat de advocaten experts zijn in hun vak, dat ze hun zaken inhoudelijk goed uitvoeren en dat ze voor grote cliënten met veel inzet belangrijke dingen doen. En dat zegt het kantoor verderop ook, net als hun buurman.
Vanuit welke overtuiging
Als advocatenkantoren ongeveer allemaal hetzelfde zeggen, is het voor potentiële cliënten lastig kiezen. Want die cliënt wil graag weten bij wie hij zijn (zakelijke) lot in handen legt, vanuit welke overtuiging zijn belangen worden behartigd, wat dat kantoor anders maakt dan al die andere kantoren waaruit hij kan kiezen. Alleen dat al toont voor kantoren de noodzaak aan om onderscheidend te communiceren.
Whitepaper
Hoe je als advocatenkantoor onderscheidend wordt, waar je mee begint en wat de vervolgstappen zijn, staat in de Whitepaper ‘Advocatuur & Strategische communicatie’. Daarin komen de belangrijkste vragen en antwoorden van moderne advocatenkantoren aan de orde.