Weg met de koude acquisitie

leve de commerciële wasstraat

Helaas blijkt vaak dat menig advocaat niet concreet beschrijft wat de cliënt zoekt, namelijk hoe hij de oplossing voor zijn probleem biedt. Eeuwig zonde. Vertel waarom je als professional echt onderscheidend bent voor een door jou specifiek gekozen klantdoelgroep.

Effectief dagje personal branding

Kan dat bij jou ook beter? Dan is het nu tijd voor actie. Besteed eens een dagje aan jezelf, blok een enerverende en effectieve dag voor personal branding in je agenda. Met onze hulp kom je weer achter het stuur te zitten van je eigen commerciële ontwikkeling. We noemen dat de wasstraat, omdat het snel gaat, effectief en grondig is en omdat je er als een ander mens weer uitkomt.

Wat ons betreft kan elke advocaat wel een wasstraat gebruiken.

Wasstraat Jurist in communicatie

Gun jezelf een dagje in de commerciële wasstraat

Helder en onderscheidend profiel

Nadat je door de wasstraat bent geweest, kan geen cliënt meer om je heen. Deze personal branding-dag voor advocaten levert direct resultaat op. Je hebt een helder en onderscheidend profiel en presenteert met veel meer overtuiging aan de juiste doelgroep waar je voor staat. Zowel online als in een persoonlijk gesprek kun je met vuur vertellen waarom je doet wat je doet.

Je kunt de koude acquisitie buitenlaten na de commerciële wasstraat

Mensen, bedrijven op zoek naar een advocaat zoeken een persoon van vlees en bloed. Als je met overtuiging kan aangeven wie jij bent en waarom je er toe doet, dan hoef je minder hard te verkopen. Werk vanuit je hart en gezond verstand om de klant jou te laten kopen. Met een goed verhaal kan je binnenkomen, letterlijk. Je kunt dan de koude en stroeve acquisitie buitenlaten. Je scoort met jouw verhaal. In de wasstraat maken we het SMART met als doel nieuwe relaties te converteren in betalende klanten.

Checklist voor commerciële advocaten

Deze tien punten moeten minimaal op orde zijn voor een commercieel bewuste advocaat. Check ze en kijk waar er nog werk aan de winkel is:

  • Toegevoegde waarde

    Ben je je bewust van je betekenis voor de klant, weet je wie die klant is?

  • T-shaped lawyer

    Als advocaat ben je een ‘t-shaped lawyer’, heb je commerciële ervaring?

  • Sociale media

    Zit je minimaal met een goed profiel op LinkedIn? Zijn er andere sociale media waar je je goed kunt profileren?

  • Elevatorpitch

    Kun je in een minuut vertellen hoe je je kennis inzet voor klanten?

  • Bedrijfscultuur

    Is er een duidelijk herkenbare missie en visie van kantoor, ken je die en kun je je ermee identificeren?

  • Klantsegmentering

    Kies je de soort klanten waar je inhoudelijk en qua interesse het meest bij past?

  • Branche

    Ben je een echte specialist in bepaalde sectoren, ben je daar echt goed in?

  • Blogs

    Publiceer je regelmatig een blogpost over meer dan je rechtsgebied? Ook over de ontwikkelingen in een branche en andere actuele onderwerpen?

  • Profiel

    Is je biografie of profiel op orde voor de site, sociale media, pitches? Is het onderscheidend, persoonlijk en zegt het iets over jou dat echt anders is dan het profiel van een andere advocaat?

  • Professionele overtuiging

    Waar geloof je in, voor wat voor zaken ga je desnoods het hele weekend door?

Scoor je op 3 of meer van de bovenstaande 10 punten een onvoldoende, dan kunnen wij je verder helpen. Boek nu een gratis telefonische intake voor een commerciële wasstraat met Erik Jan Bolsius: 06-24799842

Neem contact op

Niet leesbaar? Verander de tekst.

Voer je zoekopdracht in en druk op Enter om te zoeken