Diensten

Wat doet Jurist in communicatie?

Jurist in communicatie helpt drukke juridische dienstverleners die zichzelf beter willen verkopen, zich te onderscheiden in hun snel veranderende markt. Ik adviseer over positionering, ontwikkel de marketing- en communicatiestrategie van het kantoor, zorg voor uitwerking in content marketing, geef communicatie- en schrijfworkshops en maak verhalen die blijven hangen.

Weg met koude acquisitie, leve de wasstraat! Check hoe commercieel je bent.

Hoe commercieel werk jij? Helaas blijkt maar al te vaak dat datgene wat de cliënt zoekt, de oplossing van zijn probleem, in een advocaat niet echt concreet beschreven staat of ver weg verstopt is. Eeuwig zonde. Vertel waarom je als professional echt onderscheidend bent voor een door jou specifiek gekozen klantdoelgroep. Met onze checklist kun je zien hoe commercieel je bent. Nog verbeterpunten? In de commerciële wasstraat helpen wij elke advocaat snel verder.

Inspiratie in een dag(deel): interview, coaching en brainstorm ineen!

Elke maand interview ik een advocaat al wandelend in de buurt van zijn kantoor. Vrijwel alle advocaten zeggen dat ze het inspirerende gesprekken vinden. Dat is wederzijds, natuurlijk. We leren tijdens zo’n wandeling veel van elkaar. De gesprekken zijn een inspirerende mix van een journalistiek interview, coaching en brainstorm. Na afloop ga je als een ander mens weer naar kantoor. Boek nu een goed gesprek.

Workshop/training Publiceren voor advocaten

Advocaten zijn goed met tekst. Zeker. Toch kan ik ze iets leren waar ze echt iets aan hebben: als jurist en communicatie-expert kan ik ze helpen toegankelijk te schrijven over hun vak. In de workshop Publiceren voor advocaten leert een advocaat in een dagdeel hoe hij zijn expertise kan presenteren aan een breed publiek.

Contentmarketing voor advocaten

Advocaten zitten op een goudmijn aan kennis. Met die kennis kunnen ze zichzelf goed verkopen. Ze verkopen niet zozeer de kennis alleen (die is steeds vaker online te vinden), maar zichzelf erbij. En wat is er nou leuker dan je kennis te delen, jezelf te profileren als expert? Dat is de manier om je te onderscheiden van je concurrenten.

Advies en uitvoering: marketing & communicatie

Komt het marketing- en communicatieplan niet door de maatschapsvergadering? Heeft communicatie wel de goede prioriteit? Ik help zowel de grotere kantoren met een marketingcommunicatie-afdeling als de kantoren die daar geen speciale functionaris voor hebben.

Neem contact op

Niet leesbaar? Verander de tekst.

Voer je zoekopdracht in en druk op Enter om te zoeken