Diekstra: advocaat met lef en gevoel voor PR

 in Geen categorie

Ik zou het elke advocaat aanraden: ga eens wandelen met Sébas Diekstra. Ik deed het recent voor het Advocatenblad in de serie Frisse neus en ik was onder de indruk van deze bevlogen advocaat. Met lef gaat hij regelmatig de strijd aan met defensie, waar hij zo’n tien jaar werkte. En hij weet ook hoe hij de media in moet zetten.

Marechaussees en de snoepautomaat

Sébas Diekstra Frisse Neus Advocatenblad, foto door Sjoerd van der Hucht

In de storm op het strand: ‘We zijn toch niet van suiker’. Foto: Sjoerd van der Hucht

Rond de Frisse neus-afspraak met Sébas Diekstra ontving ik regelmatig een direct message via Twitter, vaak met een link naar een artikel in de Telegraaf, ook een keer een verwijzing naar een radio-interview. Steeds met zaken waarin Diekstra iets had bereikt voor een van zijn cliënten, zoals in de zaak van de ontslagen marechaussees die een snoepautomaat hadden leeggehaald. Of over een ontslagzaak van een militair die een buitenlandse partner heeft, of zijn klacht tegen de MIVD, omdat ze zijn telefoon afluisterden.

Diekstra werkt ook voor defensie

In veel gevallen neemt Diekstra het op tegen zijn oude werkgever en schuwt hij de confrontatie niet. Tegelijkertijd heeft hij ook de zaak van zijn leven, zoals hij zelf zegt, in het verdedigen van oud dutchbat-commandant Rob Franken. Deze tweede man, onder overste Karremans, meldde zich bij Diekstra omdat die goed thuis is in het militaire jargon en de mores bij Defensie.

Voor niemand bang

Het geheim van Diekstra? Hard en gedisciplineerd werken, geen blad voor de mond nemen en ook in de media zijn mannetje staan. Vooral het feit dat hij vanuit een innerlijke overtuiging werkt en voor niemand bang is, maakte indruk.

Meer lezen? Zie hier het Frisse Neus-interview met Sébas Diekstra in het Advocatenblad van maart 2015.

Foto: Sjoerd van der Hucht

Deel dit bericht!
  • Twitter
  • Facebook
  • email
  • LinkedIn
    Erik Jan
    Ik help drukke juridische dienstverleners zich te onderscheiden in hun snel veranderende markt. Ik laat zien hoe een persoonlijke manier van communiceren daarbij kan helpen. In een vak waarin de vent (m/v) belangrijker is dan de tent, leidt dit tot meer klanten en meer omzet. Verder praten?
    Recente berichten

    Geef een reactie

    Neem contact op

    Niet leesbaar? Verander de tekst.

    Voer je zoekopdracht in en druk op Enter om te zoeken