Bloggen is echt heel 2019

 in Blog

Ja, ik weet dat ik laatst nog vertelde dat ik advocaten liever adviseer om een podcast te beginnen. Daar blijf ik bij. Maar dat betekent niet dat ze kunnen stoppen met bloggen! Sterker, bloggend kun je jezelf (veel) werk bezorgen. 

Bloggen voor advocatenVoor Advocatie schreef ik een artikel over wat kennisdelen en bloggen voor een kantoor kan betekenen. Dat is niet weinig, weet kennisdeler bij uitstek, Dirkzwager. De uitdrukking ‘wie schrijft die blijft’ geldt zeker voor bloggende advocaten, mits ze toegankelijke blogposts schrijven.

Free publicity

Pieter Sonneveld van Dirkzwager en Edwin Knoth van Solv. vertellen in het artikel uit jarenlange ervaring wat bloggen voor hun kantoren doet. Veel leads, tevreden klanten, meer bezoekers aan de events van het kantoor, een aanknopingspunt voor een goed gesprek en niet te vergeten free publicity. En kost het veel tijd? Valt mee, zegt Knoth, in maximaal anderhalf uur heb je een blogpost geschreven.

Bloggen leuker dan ze dachten

Ik leer advocaten graag hoe ze snel en goed een blogpost schrijven. Ik ben ervan overtuigd dat ze dat kunnen, want als er een professional taalvaardig is, dan is het de advocaat wel. In hun geval betekent dat vaak vooral het afleren van ingewikkeld taalgebruik. Daar help ik ze met plezier bij. Als ze dat eenmaal de smaak te pakken hebben, blijkt bloggen leuker dan ze dachten, zowel voor de auteur, als voor de ontvanger.

Meer lezen over bloggen voor advocaten?

Lees hier het artikel in Advocatie: wie blogt die blijft.

 

Deel dit bericht!
  • Twitter
  • Facebook
  • email
  • LinkedIn
    Recente berichten

    Geef een reactie

    Neem contact op

    Niet leesbaar? Verander de tekst. captcha txt

    Voer je zoekopdracht in en druk op Enter om te zoeken